Перейти до панелі інструментів

Більш успішне навчання: що можуть зробити батьки

Звіт міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 свідчить, що поведінка і ставлення батьків впливають на успішність дітей у школі. Враховуючи дані дослідження, проєкт “Дружня школа” розповідає, що можна зробити, щоб діти навчалися комфортніше і краще.

Організуйте домашню бібліотеку і читайте разом. За дослідженням PISA, деякі 15-річні учні в низьких соціально-економічних умовах, але вмотивовані навчатися – досягають більших успіхів у читанні, ніж однолітки із заможніших сімей, які не люблять читати. Любов до читання можна сформувати позитивним прикладом – читайте дітям змалку, нехай навколо буде достатньо книжок. Тоді дитина буде більш вправним і мотивованим читачем.

Підтримуйте емоційно. Результати PISA свідчать, що учні, яких батьки не підтримують у навчанні, мають у середньому на 10 балів менше за однолітків, батьки яких цікавляться навчанням своїх дітей.

Допомагайте з домашніми завданнями. Будьте поруч, щоб пояснити завдання, відповісти на запитання і переглянути виконану роботу. Але не підказуйте правильні відповіді і не робіть завдання замість дитини. Навчання на помилках – частина розвитку, яку не варто забирати в дитини.

Обговорюйте успіхи і невдачі. Робіть це щодня, щоб дитина знала, що її навчання для вас важливе. Коли дитина бачить, що батьки ставляться до її освіти серйозно – вона робитиме так само. Під час розмови важливо підтримувати зоровий контакт і не займатися паралельно іншими справами.

Хваліть. Але тільки за те, що дитина може змінити, а не за її загальні здібності. Адже в такому випадку дитина буде боятися помилки і розчарувати когось. Так само треба бути обережними з похвалою за надто легкі досягнення чи за те, що дитина любить робити. Наступна хороша оцінка з математики – це чудово, але важливо не перестаратися з похвалою. Її надмір може відбити інтерес до справи.

Беріть участь у шкільному житті. Деякі учні раді бачити батьків у школі чи на шкільних святах. Але спостерігайте за дитиною, щоб зрозуміти, яка саме залученість прийнятна для вас обох. Якщо дитині некомфортна ваша присутність у школі чи на позакласних заходах – обговоріть більш непомітну роль. І поясніть, що ви тут не для того, щоб шпигувати, а щоб допомогти шкільній спільноті.

І хоча результати PISA показують, що досягнення учнів не залежать від рівня активності їхніх батьків у шкільних справах, у звіті вказують, що конструктивне залучення батьків може створити позитивне середовище для навчання. Тож шукайте спільну мову з учителями, щоб спільно діяти в інтересах дитини.

За матеріалами сайту: https://nus.org.ua/

Поділитись: