Перейти до панелі інструментів

Результативна природничо-математична освіта в Україні

30 квітня 2020 року адміністрації освітніх закладів, вчителі початкових класів та природничо-математичних дисциплін з району та ОТГ взяли участь в онлайн-вебінарі на тему «Третій вебінар. Рік математики в Україні».

Під час вебінару вчителі мали змогу ознайомитися з альтернативними методами викладання природничих дисциплін та математики, починаючи з першого класу. Зокрема, програмою «Я дослідник» та «Математика» за сінгапурською методикою. Дані програми пропагують інтеграцію навичок, змістових ліній та включають міжпредметну інтеграцію. Була висвітлена також модель впровадження в освітній процес та преваги даних програм, які базуються на дослідницькому методі навчання з використанням IT- та STEM-технологій.

Математика – основний предмет у сінгапурській школі. Він передбачає не глобалізацію знань, а розвиток способу мислення. «Сінгапурський метод» викладання математики було розроблено у 1980-х роках. Він базується на розвитку навичок вирішення проблем. До його розробки було долучено кращих науковців та психологів. Держава вклала значні кошти в апробацію та перевірку дієвості створеної методичної системи. Перевірено, що усі діти можуть отримати високі результати.

У даній методиці величезна увага приділяється використанню моделей, що дозволяє візуалізувати умову задачі, систематизувати дані і розвʹязування задач поетапно. У цьому, на думку фахівців, і полягає секрет успіху сінгапурської системи. Учні вчаться обговорювати математичні поняття і задачі, висувати свої ідеї і слухати товаришів. У результаті діти краще засвоюють матеріал, вчаться користуватися математичною мовою, бачать, що іноді існує кілька способів розвʹязання тієї чи іншої задачі.

Організатором даного вебінару виступив «Видавничий дім «Основа». Спікерами виступали:

  • Коршунова Ольга Вікторівна, методист сектору підготовки вчителів STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», вчитель інформатики, автор навчальних програм, підручників та навчальних посібників;
  • Васильєва Дарина Володимирівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу математичної та інформатичної освіти Інституту педагогіки НАПН України, вчитель математики, автор навчальних посібників;
  • Гущина Наталія Іванівна, старший викладач кафедри відкритих освітніх систем та ІКТ ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», автор підручників і методичних посібників.
Поділитись: