Перейти до панелі інструментів

Для вчителів створили посібник з організації дистанційного навчання в школі

Проводити уроки віддалено, не бачити учнів, не мати можливостей пояснити особисто й допомогти в момент виникнення проблеми — ще кілька місяців тому вчителі не могли й уявити таких ситуацій у своїй роботі. Але пандемія внесла несподівані корективи і змусила всіх терміново опановувати цифрові інструменти й нові педагогічні підходи та методики. Саме тому й виникла потреба у методичних рекомендаціях стосовно роботи в дистанційному режимі.

Розроблений посібник містить огляд основних інструментів для організації дистанційного навчання, рекомендації щодо того, як скласти розклад, налаштувати режим роботи вчителя/вчительки та зворотній зв’язок з учнями, а також про особливості оцінювання та контролю під час карантину.

Посібник складається з двох частин. У першій частині містяться принципи впорядкування дистанційної освіти, довідкова інформація про інструменти та платформи, на яких можна вчити дистанційно. Друга частина присвячена конкретним методикам дистанційного навчання для початкової, основної та старшої школи.

Методичні рекомендації створили:

  • Алевтина Лотоцька, головна спеціалістка МОН (2008- 2019), займалась питаннями початкової освіти та брала участь у розробленні Державного стандарту початкової освіти, методичних рекомендацій із викладання навчальних предметів і оцінювання навчальних досягнень учнів й учениць початкової школи;
  • Оксана Пасічник, учителька інформатики ліцею “Сихівський” (м. Львів), учасниця робочої групи з розробки Державних стандартів освіти для Нової української школи. Проходила стажування з питань цифрової освіти у Швеції, Польщі, Канаді, США, Франції, Швейцарії. Авторка курсу “Е-дидактика та змішане навчання” Українського католицького університету. Авторка проєкту “ДистОсвіта” — дистанційне навчання інформатики.

Автори посібника зазначають, що вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків.

«Організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилось зовсім не просто. Але Україна не виняток — жодна держава, жодна освітня система у світі не була готова до цього», — наголошують автори.

Дистанційна форма навчання передбачає доступ до інтернету, технічне забезпечення (комп’ютер, планшет, смартфон тощо) в усіх учасників освітнього процесу, а також те, що вчителі володіють технологіями дистанційного навчання.

Посібник підготовлено ГО «Смарт освіта» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

Ознайомитися з посібником можна за посиланням: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf

Поділитись: