Перейти до панелі інструментів

Організація STEM-навчання за допомогою навчальних наборів-конструкторів BOTEON

1 червня 2020 року вчителі STEM-предметів ЗЗСО Новоселицького району та методист КУ «ЦНМРЗ» Ольга Волкова взяли участь у вебінарі «Використання навчальних наборів BOTEON для реалізації STEM-навчання». Захід відбувся за сприяння ІППО Чернівецької області. Спікером вебінару виступила методистка ТОВ «Центр сучасної STEM освіти» Тетяна Ананьєва.

Пані Тетяна розповіла про особливості STEM підходу до навчання, організацію навчального середовища і обладнання для STEM-кабінету. На прикладі моделей «Дерев’яний телурій» та «Автоматичний конвеєр» спікерка пояснила як збирати, покращувати та використовувати у навчальному процесі механічні (для початкової школи) та роботизовані конструктори (для середньої і старшої школи).

Учасники вебінару також були ознайомлені з можливостями використання конструкторів для створення власних проєктів з подальшим практичним застосуванням. Зазначалося, що ефективність навчання буде кращою, якщо застосовувати різноманітні пристрої. Наприклад, у середній та старшій ланках школи можна використовувати такі навчальні роботизовані конструктори BOTEON як: парник, розумний будинок, робот-балансир.

Цікавим елементом є творча складова даних наборів-конструкторів. Так, для створення власних роботизованих моделей в наборі є електронні компоненти і мікроконтролер, а каркас школярі можуть вирізати на фрезерному верстаті з числовим програмним управлінням або надрукувати на 3D-принтері.

Методистка ТОВ «Центр сучасної STEM освіти» акцентувала увагу педагогів на тому, що кожен етап навчального процесу в STEM має свій результат – STEM-проєкт, який обов’язково повинен мати реальне практичне застосування, викликати в учнів інтерес або спонукати до змістовного вивчення проблеми. Адже головне в STEM-навчанні – наукова і технічна практика. Наприклад, учні можуть спробувати розробити автоматичну систему освітлення будинку і дана система економитиме електроенергію. Це і є STEM – практичний проєкт з реальним наочним результатом.

Не менш важливим є те, що конструктори BOTEON мають висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що дозволяє використовувати дане обладнання в освітніх закладах.

Тетяна Ананьєва, опираючись на досвід шкіл в Україні, які вже застосовують дане обладнання у освітньому процесі, зазначила, що зацікавленість учнів до вивчення STEM-предметів значно підвищується. Адже для втілення STEM-проєкту необхідні знання з фізики, математики, інформатики та інших дисциплін, тому мотивація вивчати дані дисципліни зростає.

Під час вебінару були розглянуті також приклади облаштування робочого місця учня в STEM-класі з урахуванням різних видів діяльності.

Поділитись: